שופרסל מפרסמת את מחקר הסחר המקוון השנתי של שופרסל Online לשנת 2020

70% עלייה ברכישת אונליין משנה שעברה, עלייה של כ-10% בקנייה באתרים ישראליים וירידה של 10% באתרים בינלאומיים בהשוואה בין השנים 2019-2020


במסגרת ההיערכות לחודש ‘נובמבר אונליין’ – עם מבצעים לאורך כל חודש נובמבר בהתאמה לחגי הקניות הבינלאומיים, שופרסל מפרסמת זו השנה השנייה את דו”ח הסחר המקוון בשיתוף עם מכון גיאוקטוגרפיה.
הסקר נערך בקרב 1,206 גברים ונשים, גולשי אינטרנט בגילאי 14 ומעלה, הנוהגים לבצע מדי פעם קניות של מוצרים כלשהם באינטרנט, המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל.  הסקר בוצע בשבוע השלישי של חודש ספטמבר 2020.

עלייה בהזמנת מזון אונליין – כ-40% רוכשים מזון באינטרנט, וזאת הן בהתייחס להזמנה ברשתות השיווק והן בהתייחס להזמנת משלוחי מזון ממסעדות. בהשוואה לשנה שעברה, מדובר בעלייה של 40% בהתייחס לרכישה מרשתות מזון ו-60% בהתייחס להזמנה ממסעדות ומזון מהיר (ערכים קודמים 29% ו-25%, בהתאמה). העלייה ברכישת מזון אונליין בולטת במיוחד בקרב גילאי 55+, אשר רושמים עלייה של 92% (!) בהזמנה מרשתות מזון (מ-21% בשנה שעברה ל-41% השנה) ו-77% בהזמנת משלוחי מזון (מ-17% בשנה שעברה ל-30% השנה).

מעבר לאונליין – כ-59% מדווחים שמאז התפרצות הקורונה הם התחילו לרכוש אונליין בתחומים שבהם הם נהגו עד התפרצות הקורונה לקנות בחנויות פיזיות בלבד, ובעיקר בהתייחס להזמנת מזון מרשתות שיווק (19%), הזמנת משלוחים ממסעדות (14%) ומוצרי אופנה (16%).

עלייה בתדירות הרכישה אונליין – כ-75% רוכשים אונליין לפחות פעם בחודש ו-22% רוכשים לפחות פעם בשבוע, כאשר ניכרת עלייה קלה בתדירות הרכישה אונליין (מ-3.1 קניות בחודש בממוצע בשנה שעברה ל-3.4 קניות בחודש בממוצע השנה). תדירות הרכישה עולה עם העלייה ברמת ההכנסה, כאשר 17% מבעלי ההכנסה נמוכה רוכשים אונליין לפחות פעם בשבוע, וזאת לעומת 35% מבעלי ההכנסה הגבוהה. יתרה מכך, מרבית העלייה בהשוואה לשנה שעברה נובעת מהעלייה בתדירות הרכישה בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה אשר עולים מ-3.8 מוצרים בממוצע בחודש בשנה שעברה ל-4.4 מוצרים בחודש השנה (כמו גם משיעור של כ-24% הרוכשים לפחות פעם בשבוע בשנה שעברה לכ-35% השנה). בקרב בעלי הכנסה נמוכה, לעומת זאת, אין שינוי מהותי בתדירות הרכישה. העלייה בתדירות הרכישה בולטת בקרב גילאי 55+, כאשר 19% רוכשים אונליין לפחות פעם בשבוע, בהשוואה ל-12% בשנה שעברה, וממוצע הרכישות החודשי בקרב קבוצת גילאים זאת עולה מ-2.4 ל-3.1.

המשך עלייה במגמת הקניות אונליין – 70% אמרו שהם קנו יותר השנה מאשר בשנה שעברה, וזאת לעומת כ-63% בשנה שעברה. בעוד מגמת העלייה ניכרת בקרב כלל קבוצות הגיל, היא בולטת בעיקר בקרב בעלי הכנסה גבוהה (שעולים מ-66% בשנה שעברה שציינו שהם רוכשים יותר מאשר בשנה הקודמת ל-77% השנה) ובקרב גילאי 55+ (שעולים מ-49% בשנה שעברה ל-60% השנה). מרבית אלו שקנו יותר השנה (79%) מדווחים כי עשו זאת בגלל התפרצות הקורונה וההגבלות על פתיחת חנויות ויציאה למרחב הציבורי. מאידך, כ-12% מדווחים כי הם ביצעו פחות קניות השנה מאשר שנה שעברה, אם כי מחציתם מדווחים כי לאחר הקורונה הם מתכוונים להגדיל את תדירות וכמות הרכישות אונליין שהם מבצעים.

הצטרפות של קהלים חדשים – כ-11% התחילו לבצע קניות אונליין רק השנה, מחציתם בגלל התפרצות הקורונה והסגר.

עלייה בהוצאה הממוצעת החודשית בקניות אונליין – כ-1,350 ש”ח בחודש השנה לעומת כ-990 ש”ח בחודש בשנה שעברה, כאשר שיעור ההוצאה החודשית עולה עם העלייה ברמת ההכנסה.

שופרסל אונליין הוא אתר הקניות המוביל בישראל, וזאת בהתייחס למודעות, ביקור ורכישה, עם כ-90% שמכירים אותו או שמעו עליו, 63% שהזדמן להם לבקר בו (לעומת 49%), וכ-46% שהזדמן להם לרכוש בו (לעומת 32% – שיעורי הביקור והרכישה עולים עם העלייה ברמת ההכנסה).

ניכרת עלייה בהעדפת אתרי קניות ישראליים מ-20% בשנה שעברה ל-29% השנה. בהתאמה, ניכרת ירידה בהעדפת אתרים בינלאומיים מ-50% בשנה שעברה ל-39% השנה. באופן כללי, גברים וצעירים (14-34) מביעים העדפה גבוהה יותר לאתרי קניות בינלאומיים מאשר נשים ומבוגרים.

ירידה בשימוש באתרים בינלאומיים – כ-44% הפחיתו או הפסיקו את הקניות באתרים בינלאומיים מאז התפרצות הקורונה, כ-65% מהם הגדילו את כמות הרכישות שהם מבצעים באתרים ישראליים על חשבון אתרים בינלאומיים (עולה עם העלייה ברמת ההכנסה) – וזאת בעיקר בשל זמינות המשלוחים.

חגי האיקומרס – כ-39% הזדמן לרכוש מוצרים בחגי האיקומרס בשנה שעברה, כ-60% סבורים שיעשו זאת השנה (יותר בקרב גברים מאשר נשים). עם זאת, בעוד בשנה שעברה 72% מהמשיבים קנו רק או בעיקר באתרים בינלאומיים, השנה רק 47% סבורים שייקנו בעיקר או רק באתרים בינלאומיים. גברים נוטים יותר להסכים כי “שווה לחכות עם הקניות ברשת האינטרנט למבצעי חגי ה-eCommerce” מאשר נשים (69% לעומת 59%, בהתאמה).

עלייה בשיעור הקניות אונליין ביחס לקניות בחנויות פיזיות – התפרצות משבר הקורונה הביא לעלייה בשיעור הקניות אונליין ביחס לקניות בחנויות פיזיות, כאשר כ-52% מהקניות מאז התפרצות הקורונה נעשות אונליין, וזאת בהשוואה ל-44% במהלך השנה האחרונה לפני התפרצות הנגיף.

הבדלים מגדריים בהרגלי קנייה אונליין – נשים מביעות העדפה גבוהה יותר למוצרי אופנה, הנעלה, טיפוח ובריאות וטואלטיקה ובישום; גברים מביעים העדפה גבוה יותר למוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים וגאדג’טים, טלפונים סלולריים, מוצרי ספורט, מוצרים לרכב כלי עבודה. גברים ומבוגרים (55+) נוטים מעט יותר לקניות מתוכננות מראש לעומת נשים וצעירים, כאשר גברים ציינו ש-72% מהקניות שלהם אונליין מתוכננות מראש, וזאת לעומת 65%  בקרב הנשים. 57% מהנשים מדווחות שהזדמן להן לקנות משהו בעקבות פוסט שהן ראו בפייסבוק או אינסטגרם, וזאת לעומת 43% מהגברים.

– לא נמצאו הבדלים מהותיים לפי השפעת הקורונה על העיסוק (חל”ת או הפסקת עבודה של אחד או שני בני הזוג), כנראה מכיוון שמדובר במצב טרי יחסית שעוד לא בא לידי ביטוי בהרגלי הקנייה אונליין.

היי, הכתבה עניינה אותך?

  • 9 לא ממש
  • 10 כתבה מעניינת
  • 13 עניינה אותי
    מאוד!
כתוב ע״י
מערכת הבלוג
לכתבות נוספות
 
 
 
 
 
 
נגישות