לתת, מהמדף ומהלב

מיזם הצלת מזון, המשותף לשופרסל ולארגון “לתת”, פועל כבר שנה חמישית ומעביר מוצרי מזון ראויים למאכל לאלפי משפחות ובודדים הסובלים מאי  ביטחון תזונתי. שיתוף הפעולה הזה, שכולו סולידריות חברתית, עושה רק טוב לכולם


ידוע שהנתינה עושה טוב לא רק למקבל, אלא גם לנותן – אבל אם אתם מחפשים WIN-WIN אמיתי של תרומה לקהילה, קחו את המיזם המיוחד של שופרסל וארגון “לתת”. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו ופורץ דרך בישראל, שהחל בשנת 2016 עם מיזם הצלת מזון מסניפי הרשת למען משפחות נזקקות. הפעילות הזאת רק הולכת וגדלה משנה לשנה ומאפשרת לאנשים רבים ליהנות ממוצרי מזון ראויים, שאחרת היו מיועדים להשמדה.

80 סניפים, 65 עמותות
הצלת מזון משמעותה איתור מוצרים טובים וראויים למאכל, אך שאינם מתאימים לתצוגה ולמכירה מסיבות שונות – מתוקף קצר ועד לפגמים אסתטיים באריזה ובמוצר. המוצרים הללו מועברים כתרומה למעוטי יכולת, דרך 65 עמותת מקומיות ברחבי הארץ העובדות עם ארגון לתת. בכ-80 סניפי שופרסל שמשתתפים במיזם נאספים מדי יום מאות קילוגרמים של מוצרים ופריטים: מאפית – דברי מאפה ולחמים שלא נקנו עד סוף היום מהמאפיות, יר”פ – פירות וירקות ראויים למאכל, מוצרים מקוררים ומוצרי חלב קצרי מועד (לפני סוף תוקף), ולחמים ארוזים של ברמן ואנג’ל עם תוקף קצר. חלק מהחלוקה מתבצעת באופן יומיומי, כאשר מתנדבי העמותה המקומית מגיעים בסוף היום אל הסניף ולוקחים את המזון שהוצל לחלוקה למשפחות ולבודדים המצויים במצב של אי ביטחון תזונתי.

הצלנו 10,000 טון מזון
הנתונים מראים עד כמה שהמיזם הזה נחוץ: בשנת 2017 תרמה שופרסל לארגון לתת מזון ומצרכים בשווי של כ-1.7 מיליון שקל, בשנת 2018 המספר קפץ לכ-4 מיליון שקל ואילו בשנת 2019 כבר התקרב ל-4.5 מיליון שקל בשנה. למעלה ממחצית מהפריטים שנתרמו השנה היו פירות וירקות ומאפים, והשאר מקוררים ולחמים. בשנת 2020 הוצלו במסגרת המיזם 820 טון מזון בשווי 5.3 מיליון ש”ח, ומאז תחילת המיזם הצלנו כך יותר מ-10,000 טון מזון ראוי למאכל!

דיברנו על שילוב מנצח, שעושה טוב לכולם – וזו לא קלישאה. מיזם הצלת מזון משלב בין מקסום משאבים, יעילות כלכלית ועשייה חברתית. מבחינת קיימות, אנחנו שולחים פחות מזון להשמדה ולהטמנה ובכך מגינים על הסביבה ומבחינה חברתית וקהילתית – וזה החשוב מכול – זוהי עשייה המאפשרת לנו להרחיב את הסיוע במזון למשפחות רבות הנמצאות במצוקה ובאי ביטחון תזונתי.


“שותפות אמת בימי הקורונה” על המיזם המשותף עם שופרסל אומר ערן וינטרוב, מנכ”ל ארגון לתת: “השותפות האסטרטגית בין שופרסל ל’לתת’ קיבלה משנה תוקף בחודשים האחרונים, כאשר נאלצנו כולנו להתמודד עם ההשלכות הכלכליות והחברתיות המיידיות של משבר הקורונה. נוכחנו שוב לדעת, שהאמון והתמיכה אותנטיים וששותפות האמת בינינו איתנה. יחד, אנחנו מצליחים לסייע באופן אפקטיבי ויעיל למשפחות במצוקה ולקשישים נזקקים, בשגרה ובחירום”.

היי, הכתבה עניינה אותך?

  • 0 לא ממש
  • 1 כתבה מעניינת
  • 2 עניינה אותי
    מאוד!
כתוב ע״י
מערכת הבלוג
לכתבות נוספות
AT YOUR SERVICE
נגישות